szakmérnök, angol nyelvű szakirányú továbbképzési szak
SZAK MEGNEVEZÉSE | MEGSZEREZHETŐ SZAKKÉPZETTSÉG | KÉPZÉSI IDŐ | KREDIT |
Aviation Engineer (műszaki előképzettséggel) | Szakmérnök + CPL + ME-IR + MCC + ATPL elmélet | 4 félév | 120 |
Aviation Specialista | Specialista + CPL + ME-IR + MCC + ATPL elmélet | 4 félév | 120 |
A képzés indítása
- félév: 2021. februártól (megfelelő számú, min. 5 fő jelentkezése esetén): JELENTKEZÉSI ŰRLAP (jelentkezési határidő: 2021.01.10.)
- félév: 2021. szeptembertől: A 2021. februárban induló évfolyam 2. félévébe becsatlakozás. (jelentkezés jelenleg nem lehetséges, jelentkezési időszak kezdete 2021. június)
Jelentkezés feltétele (a lent meghirdetett követelményeken felül):
- Érvényes PPL-SEP szakszolgálati engedély
- ICAO Level 4 nyelvvizsga
A képzés célja
Olyan repülőmérnöki ismeretekkel rendelkező szakemberek képzése, akik a megszerzett elméleti és gyakorlati tudás birtokában további jelentős képzés nélkül megfelelnek a közforgalmi repülésben működő légitársaságok felvételi követelményeinek másodpilóta / első tiszt munkakörbe. Az elméleti képzés a moduláris ATPL képzéseknél átfogóbb és mélyebb ismeretanyagot ad át, a közlekedésmérnöki és a gépészmérnöki kar oktatóinak segítségével. A gyakorlati képzést a légitársaságok elvárásainak megfelelő, nagygépes szemlélettel folytatjuk, aktív közforgalmi pilótaoktatók részvételével. A képzés végén az szakdolgozat mellett a Nemzeti Közlekedés Hatóság közforgalmi pilóta vizsgáit is teljesíteni kell.
A szakképzettség birtokában az “Aviation Engineer”/"Aviation Specialist" végzettségű szakemberek képesek:
- Egy és többmotoros, dugattyús hajtóművel rendelkező, egypilótás üzemben repülhető repülőgépeken parancsnok-pilótaként repülni
- Többpilótás üzemben repülhető repülőgépeken másodpilóta / első tiszt beosztásban repülni
Felvételi követelmények az aviation engineer / specialist képzéshez:
Az alábbi szakterületeken alapképzésben (vagy ezzel egyenértékű főiskolai képzésben) megszerzett végzettség:
Műszaki szakiránnyal az "Engineer" szakirányhoz: | Végzettség a "Specialist" szakirányhoz: | További követelmények: |
műszaki | orvos- és egészségtudományi | Nyelvismeret: |
informatikai | társadalomtudományi, jogi | folyékony angol nyelvtudás |
agrártudományi | pedagógusképzés | minimálisan államilag elismert B2 szintű komplex |
közigazgatási | természettudományi | vagy TOEFL IBT min. 80/120 pont |
rendészeti | gazdaságtudományi | Orvosi: |
katonai | bölcsészettudományi | korlátozás nélküli EASA Part-MED Class 1 engedély |
sporttudományi |
Nem felvételi követelmény de javasolt az aviation engineer / specialist képzéshez:
pszichológiai alkalmassági vizsgálat (Parancsnok-pilóta jelölt):
http://davidzerkovitz.yolasite.com/
http://www.vasuteu.hu/vasuteu/teriteses_szakorvosi_ellatasok
A vizsgálat elvégzése ajánlott, de nem kötelező a felvételi eljárás során. E pszichológiai vizsgálat megléte nem helyettesíti az EASA Part-Med Class 1 engedélyt!
Tájékoztató, szándéknyilatkozat:
Szándéknyilatkozat a képzésben való részvételről.
Ha kérdése van a képzéssel kapcsolatban, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen.
Média
Trend FM rádió interjúja Lezsovits Gáborral a pilótaképzésről (2016.08.04)
Karc FM rádió interjúja Lezsovits Gáborral a pilótaképzésről
A képzés története
Számos vezetői egyeztetés eredményeként, még 2014-ben felismertük, hogy Magyarországon, illetve a régióban hiányzik egy olyan színvonalas, angol nyelvű légiforgalmi pilóta képzés, ahonnan a végzősök jó eséllyel kerülhetnek be különösebb továbbképzés nélkül légitársaságokhoz másodpilóta munkakörbe.
2014-ben a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar, a Gépészmérnöki Kar, valamint a gyakorlati oktatást végző cég összefogásával kezdeményeztük egy új Aviation Engineer / Aviation Specialist Szakirányú Továbbképzési Szak indítását. Ezáltal felsőfokú végzettséggel rendelkező magyar és külföldi hallgatók is színvonalas teljes mértékben angol nyelvű oktatás keretében sajátíthatják el a légiforgalmi pilóta szakma elméleti és gyakorlati alapjait.
A képzés elindítására minden jogalapot megkaptunk 2015-ben, és 2016 februárjában elindult a képzés.
Szemeszter |
Képzés |
Fő/képzés |
Fő összesen |
2015/16/2 |
6L-67 Repülési specialista |
4 |
11 |
6L-68 Repülési szakmérnök |
7 |
||
2016/17/1 |
6L-67 Repülési specialista |
1 |
7 |
6L-68 Repülési szakmérnök |
6 |
||
2016/17/2 |
6L-67 Repülési specialista |
8 |
21 |
6L-68 Repülési szakmérnök |
13 |
||
2017/18/1 |
6L-67 Repülési specialista |
9 |
25 |
6L-68 Repülési szakmérnök |
16 |
||
2017/18/2 |
6L-67 Repülési specialista |
15 |
41 |
6L-68 Repülési szakmérnök |
26 |
||
2018/19/1 |
6L-67 Repülési specialista |
16 |
46 |
6L-68 Repülési szakmérnök |
30 |
||
2018/19/2 |
6L-67 Repülési specialista |
26 |
58 |
6L-68 Repülési szakmérnök |
32 |
||
2019/20/1 |
6L-67 Repülési specialista |
23 |
49 |
6L-68 Repülési szakmérnök |
26 |
A Tanszéki pilótaképzés hallgatói
A 2015-ben tervezett hallgatói létszámot meghaladva, 2016 óta évi cca. 15-20 hallgatót képzünk. A minőségi képzés kialakításának eredményeként, a képzést a Wizzair felsővezetés is maximálisan támogatja, az első végzett hallgatók közül számos diákunk már aktív Wizzair pilótaként dolgozik.